Merida

1 oktober 2015

Aangekomen in Merida. Wat een grote stad. Dat stipje op de Michelin kaart doet iets anders vermoeden.
We zitten in een heerlijk koel appartement. Ja, appartement en geen camping. Onze wens om vooral in de tent te bivakeren was niet goed te realiseren in Extremadura. Na veel gesputter van ons, uren op het net en datalimieten die voortdurend overschreden werden de keus gemaakt om nog een Europees land aan te doen. Portugal. Daar zijn iets meer kleine campings open, het weer is goed en het eten schijnt er ook heerljjk te zijn.
Bovendoen merken we dat we behoefte hebben aan rust. Frankrijk zijn we doorheen gefietst met als doel Spanje bereiken. Nu we in Spanje zijn, willen we zon, een leuke plek om kort onderdeel van uit te maken en fietsen. Maar dan zonder bagage.
Om een "break" te maken dit appartement dus. Mooi en hilarisch want voor 80% Ikea spullen. De Pax, de badkamer Enudden serie (ook voor m'n moeder gekocht), de Lugnvik slaapbank, de keuken. Gelukkig wel echt Roca WC en wastafel, da's voor mij ultieme vakantie